Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 21. apr 2014 11:41

Hvordan er det egentlig med DLC ? Kan man bruge DLC fra EU til et spil der er købt på US markedspladsen? (Det kan man vidst ikke på PlayStation).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 21. apr 2014 12:03

Morten Skou skrev:Hvordan er det egentlig med DLC ? Kan man bruge DLC fra EU til et spil der er købt på US markedspladsen? (Det kan man vidst ikke på PlayStation).

Ja det kan du godt.
Har købt camos og andet til CoD: Ghosts med min engelske profil, via det engelske marketplace,
og dem bruger jeg med min danske profil på CoD: Ghosts.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf allanb » 21. apr 2014 12:03

Morten Skou skrev:Hvordan er det egentlig med DLC ? Kan man bruge DLC fra EU til et spil der er købt på US markedspladsen? (Det kan man vidst ikke på PlayStation).


Hvorfor ville du da også købe dlc fra EU, hvis du allerede har købt spillet på din US konto?
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 21. apr 2014 12:17

allanb skrev:
Morten Skou skrev:Hvordan er det egentlig med DLC ? Kan man bruge DLC fra EU til et spil der er købt på US markedspladsen? (Det kan man vidst ikke på PlayStation).


Hvorfor ville du da også købe dlc fra EU, hvis du allerede har købt spillet på din US konto?


Bare hvis man antager, at Microsoft på et eller andet tidspunkt ville lukke ned for US for os der bor her i EU :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 21. apr 2014 12:30

allanb skrev:
Morten Skou skrev:Hvordan er det egentlig med DLC ? Kan man bruge DLC fra EU til et spil der er købt på US markedspladsen? (Det kan man vidst ikke på PlayStation).


Hvorfor ville du da også købe dlc fra EU, hvis du allerede har købt spillet på din US konto?

Jeg gjorde det da jeg havde lidt penge stående på min engelske konto jeg lige så godt kunne bruge. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 21. apr 2014 13:22

Morten Skou skrev:Hvordan er det egentlig med DLC ? Kan man bruge DLC fra EU til et spil der er købt på US markedspladsen? (Det kan man vidst ikke på PlayStation).


Det kan man, jeg har købt BF4 på X1 (sat op til US DLC) og BF4 Premium pack på X360, den er compatible men X1 versionen, og jeg købte på det danske marked pga jeg har nogle MS points som er konverteret til DKR
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Twinkling » 21. apr 2014 19:25

Bubbibubbi skrev:
Morten Skou skrev:Hvordan er det egentlig med DLC ? Kan man bruge DLC fra EU til et spil der er købt på US markedspladsen? (Det kan man vidst ikke på PlayStation).

Ja det kan du godt.
Har købt camos og andet til CoD: Ghosts med min engelske profil, via det engelske marketplace,
og dem bruger jeg med min danske profil på CoD: Ghosts.

Der er forskel. UK er stadig EU regionen. Hvis han er på med US market og køber US DLC er det ikke sikkert det funger med et EU spil.

allanb skrev:
Morten Skou skrev:Hvordan er det egentlig med DLC ? Kan man bruge DLC fra EU til et spil der er købt på US markedspladsen? (Det kan man vidst ikke på PlayStation).


Hvorfor ville du da også købe dlc fra EU, hvis du allerede har købt spillet på din US konto?

Jeg tror han mener til disk-baserede spil. :)
Senest rettet af Twinkling 21. apr 2014 19:27, rettet i alt 2 gange.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf MrBruun » 22. apr 2014 13:52

Hurtigt spørgsmål. Kan ens router finde ud af at have både xbox 360 og xbox one koblet på ? Mht ip adresser.
MrBruun
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 22. apr 2014 16:19

Skulle den gerne kunne. Jeg har ikke haft noget bøvl med det.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 22. apr 2014 16:26

MrBruun skrev:Hurtigt spørgsmål. Kan ens router finde ud af at have både xbox 360 og xbox one koblet på ? Mht ip adresser.

Hvis din router ikke selv kan, og du fx har port forward sat op til din 360's lokal IP, skal du slette denne,
og sætte port triggering op i stedet.
Port forward vidersender kun data til den ip man har defineret, hvor port triggering virker på flere enheder.
Jeg har 2x 360 og en Xbox One på, og alle har Open NAT.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 22. apr 2014 16:37

MrBruun skrev:Hurtigt spørgsmål. Kan ens router finde ud af at have både xbox 360 og xbox one koblet på ? Mht ip adresser.


Sagtens, har X1 og 360 på + tv, sourround reciever, blueray player, diverse smartphones, pc'er etc
Ingen problem
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 22. apr 2014 16:59

Bubbibubbi skrev:
MrBruun skrev:Hurtigt spørgsmål. Kan ens router finde ud af at have både xbox 360 og xbox one koblet på ? Mht ip adresser.

Hvis din router ikke selv kan, og du fx har port forward sat op til din 360's lokal IP, skal du slette denne,
og sætte port triggering op i stedet.
Port forward vidersender kun data til den ip man har defineret, hvor port triggering virker på flere enheder.
Jeg har 2x 360 og en Xbox One på, og alle har Open NAT.


Eller bare slå alt det fra og aktivere UPnP, så kan enhederne selv bede routeren om at åbne de nødvendige porte. Når du bruger port triggering, åbner porten kun hvis Xboxen aktivt laver et request på den pågældende port, og det er langt fra sikkert at den gør. Mange services kører uden at lave requests, men skal stadig kunne nåes udefra, de ville ikke fungere med triggering. Det gør de til gengæld med forwarding, eller UPnP.

Personligt foretrækker jeg stadig forwarding - for uanset hvad du gør, så kan du kun have én enhed der bruger samme port af gangen, med forwarding har du kontrollen... men det så et spørgsmål om du bare vil gøre det let for dig selv, eller om du vil vide hvad der sker på dit netværk.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mikael Nielsen » 22. apr 2014 19:28

Har lige en spørgsmål når man går ind på friends flisen og trykker på sin egen profil viser den sine 3 sidste spil. vi tager lego marvel superheroes f.eks den viser 10 % på min, men klikker jeg på den og hopper over achivements viser den 35 %. ?????? den kan jeg ikke hitte ud af.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 22. apr 2014 19:30

Jeg tror at det er appen som ikke er helt færdig. For nogen siger mit FIFA 14 også 99%, selvom jeg har alle achievements :P

Samt nogen af procenterne ikke giver helt mening ift. scoren. Tror calculatoren er lidt buggy
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mikael Nielsen » 22. apr 2014 21:30

CaptainKicker skrev:Jeg tror at det er appen som ikke er helt færdig. For nogen siger mit FIFA 14 også 99%, selvom jeg har alle achievements :P

Samt nogen af procenterne ikke giver helt mening ift. scoren. Tror calculatoren er lidt buggy



OKAY, så er jeg ikke alene om problemet
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 95 gæster

cron