Xboxlife forum

Xboxen's fremtid i Danmark.

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xboxen's fremtid i Danmark.

Indlægaf raabhimself » 24. mar 2004 12:20

Hvodan syntes i Xboxens fremtid ser ud her i Danmark? Jeg er bange for der er for mange som har sværget troskab til andre konsoller. Ej seriøst det der bekymre mig mest er hvis nu diverse forretninger tror at Xboxen ikke har så stor en markedes andel (selvom den har, men det virker ikke sådan) og derfor skærer ned på spil udvalget. Det er nok hovedsagligt fordi, at man ikke ser ligeså meget marketing materiale fra Microsoft , men mere fra Sony.


Og jeg undskylder hvis i var inde og kigge på dette topic før jeg rettede det. Jeg sad ovre i skolen og var lige nede i kantinen, så kommer jeg så op og ser at, en eller anden umoden person har ændret det jeg havde skrevet. Han har åbentbart en lav form for humor. Men teksten er nu rettet og rigtig.
Billede
raabhimself
Niveau 3
 
Indlæg: 244


Indlægaf stuckpizza » 24. mar 2004 15:11

Altså, jeg fremviser Microsoft Konsollen for mine kammerater og venner og bekendte.
Så længe der er nogen der viser den frem.
og fortæller om den og alt det der sker med konsolgrafik.

så er fremtiden lys.
stuckpizza
Niveau 4
 
Indlæg: 649


Indlægaf Anastacio » 24. mar 2004 22:06

Jeg har endnu ikke været udsat for at forretninger skulle have et nedsat spiludvalg.

og jeg mener bestemt Xbox har en sikker og lys fremtid i lille Danmark :)
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf raabhimself » 24. mar 2004 22:09

Okey hvorfor har den det? Det kan godt være det lyder som et dumt spørgsmål, men folk har jo så mange fordomme om vores elskede krydskasse.

jeg ser den som konsollen for den kræsne eller man kan kalde det avanceret gamer, fordi den har altså kanon gode features og kører den brede stil :P.

men der er flere folk i Danmark som ikke er avanceret gamere... Forstå mig ret jeg skodder ikke de andre konsoller, men xboxen er for den der vil have lidt mere ud af sin konsol.. Fra min synsvinkel.. Jeg syntes da også ps2 har fordele, men xboxen har på et mere interface og teknologisk plan..
Billede
raabhimself
Niveau 3
 
Indlæg: 244


Indlægaf Specialty » 24. mar 2004 22:26

Dog har jeg bemærket at Toys'R'Us & BR har valgt IKKE at sælge Xbox udstyr/spil i Danmark.

Underligt valg, men ganske sandt. Så det er ikke børnene Microsoft napper som kunder.

Specialty.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf Anastacio » 24. mar 2004 22:27

Nåh...ja, det er rigtigt.

BR sælger ikke xbox ting nej :)

Dog vil jeg mene at Xbox'en har en sikker fremtid i Danmark fordi der er mange der allerede har en Xbox og flere og flere for øjnene op for Xbox.

Og så er der jo heller ikke SÅ lang tid til Xbox2, så Xbox'en skal skam nok overleve :)
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf raabhimself » 24. mar 2004 23:04

ja det er jo rigtig nok :). Men så overlever xboxen jo ikke. Så er det jo 2'eren der opstår :D, plus Sony følger op med Ps3.... Og den tror jeg sq hiver kunder til sig!

Og jeg tror Sony har et par Es i ærmerne!
Billede
raabhimself
Niveau 3
 
Indlæg: 244


Indlægaf Playkid » 24. mar 2004 23:38

Xbox ånden lever vidre i Xbox 2:)
Playkid
 


Indlægaf Anders chr pedersen » 25. mar 2004 11:26

XBOX har en god chance, faktisk så sælger den mere end forventet, i hele europa =D> Playstation gør den fejl som nintendo gjorde engang :?: de udgiver noget bare for at udgivet noget nyt, og det er ikke nogen stabil fundament, uanset hvilken konsolfirma det end er :? folk bliver trætte af det, og de mister deres loyale gamere, som der tjenes penge på :!:

Men så kan de komme til at lære det :twisted: så kan de vildfarende PS2-spiller åbner øjnene og op :shock: OG FINDE UD AF AT " XBOX " STYRER FOR HÅRDT 8)
Anders chr pedersen
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Indlægaf raabhimself » 25. mar 2004 16:15

ja okey det kan jeg godt forstå, MEN! der er også et andet problem. Mange af dem der har playstation2 er hvad jeg kalder "mainstream gamere". De har ps2 pågrund af.. ja udefineret grund. Men jeg tror fordi ps2'en virker enkel og nem at sætte op, hvorimod xboxen udstråler den er lidt mere avanceret og den blev jo sammenlignet med en pc rundt omkring for ca. et år siden :P. Men de agter sandsynligvis ikke at skifte over til ps3 eller for den sagskyld xbox.

det er den "hårde" kerne der skifter over sandsynligvis. I mener nok jeg ikke har fakta nok til at begrunde min teori, men et forum er jo debattens fødested :wink:
Billede
raabhimself
Niveau 3
 
Indlæg: 244


Indlægaf Anastacio » 25. mar 2004 16:20

Jeg har da en PS2 og jeg kan da lide begge konsoller fordi de har hver deres fordele.

PS2'en har gode spil, det har xboxen også og jeg kan lide begge controllere.

Det er jo ikke kun PS2 spillere der går og siger alt muligt om Xbox.

Xbox spillere siger mange gange noget om PS2.

Jeg havde hele tiden kun være Playstation mand, men jeg agtede da at gå over til Xbox og har kunnet lide den siden.

Alle konsoller er gode på hver deres måde.

Og alle konsoller har en chance selvom det køre rimelig skidt for Nintendo.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf raabhimself » 25. mar 2004 16:24

Det har du jo så ret i. Jeg indrømmer jeg også godt kan lide de 2 konsoller (plus GC :P)
Men der er også mange som har ps2 istedet for xbox, fordi de forholder sig til playstation (den allerførste)...... Måske

Men der er mange der foretrækker ps2 frem for xbox (I sammenhæng med emnet i denne tråd)
Billede
raabhimself
Niveau 3
 
Indlæg: 244


Indlægaf Anastacio » 25. mar 2004 16:27

Grunden til at så mange køber PS2 er:

- Reklamer i fjernsynet.
- Den kom 1 år før de andre konsoller.
- Den har det største spiludvalg.
- Spillerne har mulighed for at brænde tonsvis af spil.
- Playstation er kendt for at have den bedste controller.
- Og så, at Varemærket er så kendt hos mange.

Håber ikke det lyder som om, at jeg prøver at forsvare PS2'en kun, for jeg forsvare alle konsollerne :D
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Playkid » 25. mar 2004 16:28

Jeg er enig game killer.

raabhimself skrev:ja okey det kan jeg godt forstå, MEN! der er også et andet problem. Mange af dem der har playstation2 er hvad jeg kalder "mainstream gamere". De har ps2 pågrund af.. ja udefineret grund. Men jeg tror fordi ps2'en virker enkel og nem at sætte op, hvorimod xboxen udstråler den er lidt mere avanceret og den blev jo sammenlignet med en pc rundt omkring for ca. et år siden :P. Men de agter sandsynligvis ikke at skifte over til ps3 eller for den sagskyld xbox.

det er den "hårde" kerne der skifter over sandsynligvis. I mener nok jeg ikke har fakta nok til at begrunde min teori, men et forum er jo debattens fødested :wink:

I mine øjne er der ingen af dem der virker særligt advanceret, designet på virker PS2 virker lidt mere futuristisk, men hver har et composite kabel, et stømkabel og få knapper. Det er altså ikke særligt svært at finde ud af.
Jeg kan godt huske da Xbox i sin tid blev sammenlignet med en PC, bl.a. fordi den havde indbygget harddisk og netkort, men jeg har en forestilling om det var folk som ikke havde sat sig ind i den.

Og som game killer siger, så er der fanboys på begge platformer, selv game cube og PC. Folk som sviner de andre konsoller til og udkroner deres ejede konsol/PC til konge.
Det er trist, men sådan er det jo engang.
Playkid
 


Indlægaf raabhimself » 25. mar 2004 16:29

hehe nej nej gamekiller, jeg forstår dig 100%. :)

det du svarer er faktisk grunden til jeg oprettede dette emne... :)
Billede
raabhimself
Niveau 3
 
Indlæg: 244


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron