Xboxlife forum

Trussel

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Er det en trussel( på den pæne måde)

Ja
5
16%
Nej
18
58%
Måske
6
19%
Måske bliver Apextreme konsollen det store
2
6%
 
Afgivne stemmer : 31

Indlægaf phAge » 13. mar 2004 19:07

Ingen offence til dig Rasmus, men når man har New Line i ryggen, et budget på $360M, og een af verdens bedste eventyruniverser som forlæg, så et det *ret* svært IKKE at sælge billetter...

Infinium har: Et MEGET lille budget, INGEN publicity (udover alle dem der - som mig - bare venter på at deres chefer flygter til Cayman Øerne), INGEN exclusives, og endelig går de op mod 3 GIGANTER der har mange års erfaring i branchen og helt uhyrlige budgetter. Er vist ikke helt basis for sammenligning dér... ;)

phAge
Khanivore is climbing out of its life-support pod.
phAge
Niveau 0
 
Indlæg: 12


Indlægaf rasmus » 16. mar 2004 14:59

det kan godt være man ikke kan sammenligne men den kan måske blive en succes men jeg tvivler :lol:
rasmus
Niveau 4
 
Indlæg: 346


Indlægaf Salleman » 16. mar 2004 15:21

Du er da lidt arrig hva phAge!?

Jeg tror ikke helt du forstod hvad jeg mente. Jeg mener ikke at hverken ApeXtreme eller phantom er en trussel overhovedet.. Men jeg mener derimod den hardware som AE bygger på, og som gør det muligt for et pc at fungere som konsol er en trussel. Teknologien hedder DISC og er et lille stykke hardware der kører nogle scripts når pc spillet sættes i drevet, hvilket gør at det installeres af sig selv.. De scripts som ligger gemt, bliver så hele tiden opdateret ved at tjekke efter nye scripts på nettet. Hvis der findes mods til spillet vil disse også blive downloadet og installeret automatisk. Sådan at hvis du installerer Half-Life, så hentes der, uden at du rør en finger, både CS, EOD, eller hvad du nu findes som spilles meget.. Det er denne teknologi jeg godt kan se som en potentiel trussel mod både konsoller og "traditionelle" pc'er.. De åbner op for et helt nyt marked Nemlig dem som for eks. går meget på pc cafe fordi de elsker at spille computer, men hverken har viden eller overskud til at købe en pc. De kan så købe en slags "pc in a box", som kan opgraderes da det jo er en pc. Denne kan de så bruge til at spille på og surfe på internettet, uden at de behøver bruge kræfter på at installere og konfigurere...
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf phAge » 18. mar 2004 19:44

Sorry mate - ik min mening at virke uforskammet... :)

Og det lyder unægteligt smart med den der DISC-fætter - kan godt se at det kan appelere til et vist publikum. Tror dog ikke at hverken konsollerne eller PC´en har noget reelt at frygte, da een af grundene til konsollernes succes er at de aldrig skal opgraderes, og at man véd at et spil er optimeret til eens computer.

Der hvor der måske er en markedsandel, er hos "spille-PC´en" - folk der ikke gider opgradere deres PC, men som gerne vil ku surfe og andre PC-only aktiviteter.

phAge
Khanivore is climbing out of its life-support pod.
phAge
Niveau 0
 
Indlæg: 12


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster

cron