Interview med Alex Grimbley fra Black Box, producer på Need for Speed: The Run

Skrevet af: Jens Nørup - 2. november 2011 - kl. 10:12
Del denne artikel:
0 0
XBL: Tillykke med det nye spil. Denne Need for Speed udgivelse markerer Black Box' tilbagevenden til serien, hvordan vil du beskrive spillet i forhold til de tidligere udgivelser?

AG: For det første er dette spil historiebaseret, noget vi ikke har lavet i lang tid. For det andet viser det et mere "modent" spil - vi har prøvet at ramme en mere alvorlig tone og fortæller en spændende historie, sat i de kendte Need for Speed rammer, jeg tror egentlig man kan sige at både Need for Speed og Black Box er blevet voksne.

XBL: Hvordan fik I ideen til et historiedrevet spil?

AG: Det var egentlig en naturlig udvikling - efterhånden har vi lavet en del Need for Speed spil, og det var tid til at forny serien og prøve noget helt andet. Dette er mit første Need for Speed, jeg har tidligere arbejdet med Colin McRae spillene, og både studiet og jeg følte at dette var den perfekte mulighed for at lade serien komme op i et højere gear.

XBL: Kan du fortælle os lidt om historien?

AG: Vi følger Jack, som er en fyr der nok ikke er helt fin i kanten, man kan godt kalde ham en bad-ass. Uden at fortælle dig for meget, kommer han i problemer og ender med at skylde penge til de forkerte mennesker. Han render ind i en gammel skolekammerat, Sam, som lokker ham til at deltage i "The Run" som er et løb der strækker sig tværs over USA - vinder han er han gældfri. Som i de tidligere spil bliver det meget tempofyldt, men også varieret - som du ved, kommer man ud af bilen på nogle tidspunkter og vi har virkelig anstrengt os for at gøre det hele medrivende og integreret. Et af vores mål har været at historien ikke skal være noget du bare kan lade køre, mens du går ud og henter en kop kaffe inden det næste ræs, denne gang er der virkelig en god grund til at blive hængende og få det hele med.






XBL: Nu nævner du selv at der er noget af historien, der foregår uden for bilen, det er jo noget der har været talt en del om og vi har også hørt meninger, der er både for og imod - kan du fortælle os noget der kan kaste lidt lys over hvor meget det vil fylde i spillet?

AG: Det er klart det har været et af de store samtaleemner også hos os internt, da vi lavede spillet. Men jeg er ikke bekymret for publikums reaktion, selvom der har været meget omtale af netop denne del, så fylder den ikke særlig meget. Det vil være quicktime events, hvor du skal udføre nogle handlinger for at drive historien videre, men de fylder ikke meget og vil være hurtigt overstået - vores fokus er stadig racerløb.

XBL: Hvor har I fundet inspiration til historien, kommer det fra film eller andre spil?

AG: Vi har egentlig ikke lade os inspirere af en bestemt film eller hændelse, men både Cannonball og det virkelige Gumball race har påvirket os. Når vi taler om inspiration har vores tanke også været en relancering af serien, på samme måde som de nyeste James Bond film har en helt anden tilgang til emnet end de gamle Roger Moore udgaver, eller for at tage et eksempel fra spilbranchen, de nye Batman spil, som også er en fuldstændig fornyelse af Batman i forhold til den lidt fjollede version fra 60'ernes tv-serie - på samme måde vil vi gerne forny Need for Speed universet.

XBL: Fornyelse er også noget flere fans har efterlyst, hvordan med størrelsen på spillet, hvor stort vil det være og hvilke miljøer vil man komme igennem?

AG: Der vil være lidt over 300 kilometer vej i 'The Run', det er over dobbelt så meget som de tidligere spil i serien. Løbet skal jo køres tværs over USA fra San Fransisco til New York, og vi har prøvet at få alle typer af det amerikanske landskab med, det føles lidt som et roadtrip gennem USA. Du vil opleve neonlysene i Las Vegas og trafikken i New York, men også tilfrossede bjergveje og støvede ørkener.






XBL: En af nyskabelserne ved 'The Run', er Frostbite 2 motoren. Indtil nu kender vi den kun fra Battlefield 3, har det været en udfordring at arbejde med en spilmotor, der egentlig er udviklet til first person shootere?

AG: Da vi gik i gang med udviklingen kiggede vi os rundt efter en ny motor, der kunne opfylde de krav vi havde, for at kunne forny serien. Vi har været så heldige at kunne benytte os af Frostbite 2 og har draget stor fordel af, at vi har haft et nært samarbejde med DICE (udvikleren af Frostbite) i de sidste 2 1/2 år, faktisk fra begyndelsen. Dette har gjort at vi har kunne udnytte det fulde potentiale og lave nogle ting, der ikke var mulige for os før.

XBL: Nu du nævner nye muligheder, hvilke ting vil du fremhæve som er nye for serien?

AG: Som jeg fortalte før, så kører man jo tværs over USA og på grund af Frostbite 2 har vi været i stand til at designe miljøer der er meget naturtro - alle lokaliteterne findes faktisk i virkeligheden - og samtidig tilpasse dem så de fungerer i et bilspil. En af tingene vi har været meget begejstrede for er muligheden for at påvirke miljøet; i Battlefield 3 kan du skyde ting i stykker, i 'The Run' vil du opleve forskellige dynamiske elementer. Du kan påvirke for eksempel sneblokke der falder ned på vejen foran dig eller afspærringer du kan køre igennem.

XBL: Hvordan er Autolog integreret i 'The Run' i forhold til tidligere spil?

AG: Vi ville gerne gøre den sociale del af oplevelsen endnu større. I 'The Run' vil Autolog være live, det vil sige at du altid vil kunne følge dine venners tid under selve løbet. For eksempel kører du måske et rigtig godt løb hvor du ligger foran din ven, lige pludselig på et langt lige stykke kan du se at hans tid er hurtigere end din, selvom I har den samme bil - måske bruger han nitrous her, og nu kommer du under pres for at komme i mål før ham. At Autolog hele tiden fortæller dig om dine venners tider, gør konkurrenceelementet utrolig spændende.






XBL: Det er ikke svært at bemærke, at du er meget begejstret for spillet - er der en gamemode du er særlig glad for?

AG: Jeg er selvfølgelig stolt af hele spillet, men hvis jeg skal sætte kryds ved en bestemt del, som min favorit må det blive Checkpoint Racing. Den er min personlige favorit. Her skal du vælge en bil og på en bane uden modstandere eller civil trafik, skal du sætte den bedste tid - det er bare dig og bilen, det kan jeg godt lide.

XBL: Til sidst; I har fundet nogle skuespillere som nogle af os kender fra film og tv, til at udfylde spillets roller. Hvordan har det været pludselig at skulle arbejde med at instruere skuespillere i et traditionelt spilspil?

AG: Det har været en stor oplevelse. Som du siger så er det ikke noget vi har prøvet før, men vi har haft nogle dygtige folk på og haft et godt samarbejde med skuespillerne. I stedet for at optage de forskellige dele enkeltvis, havde vi alle skuespillerne i studiet sammen, så de kunne spille deres roller overfor hinanden - det var med til at gøre det hele meget mere levende. Vi brugte selvfølgelig klassisk Motion Capture til at fange deres bevægelser, men studiet har også brugt noget af den samme teknik som blev brugt i filmen 'Avatar' for at gøre det hele virkeligt.


Vi vil gerne takke Alex Grimbley fra Black Box - Need for Speed: the Run udkommer d. 18. november - du kan læse et preview af singleplayer delen her på sitet d. 4. november.
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide denne artikel..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her
Xbox Support