En tur til London for at møde Master Chief

Skrevet af: Morten Skou - 7. november 2014 - kl. 09:00
Del denne artikel:
0 0
I sidste uge inviterede Microsoft os en tur til et event i London, hvor vi blandt andet fik mulighed for at stifte bekendtskab med multiplayerdelen som er med i Halo: The Master Chief Collection. Til trods for, at jeg rent faktisk har haft selve spillet i et godt stykke tid, så blev den indholdsopdatering, som rent faktisk indeholder multiplayerdelen, først frigivet torsdag eftermiddag i denne uge - men den er desværre ikke helt funktionel på nuværende tidspunkt.

Eventen blev afholdt centralt i London i et lille fancy lokale, hvor der til Halo: The Master Chief Collection var opstillet 2 x 4 Xbox One konsoller, så de få deltagere, der var inviteret til eventen, kunne prøve kræfter med og imod hinanden i spillet. Til trods for, at jeg som sagt allerede havde brugt en del tid i selskab med historiedelen af den kommende udgivelse, så var gensynet med multiplayerdelen fra primært Halo: Combat Evolved og Halo 2 virkelig et glædeligt gensyn.

Typisk til denne slags events er det lidt begrænset, hvor meget tid man egentlig får til at afprøve spillene, men denne gang var der faktisk sat rigtig meget tid af til at hygge sig foran konsollerne. Der blev spillet en del Slayer (alle mod alle) på blandt andet Zanzibar, Coagulation, Foundation og Midship. Generelt synes jeg at multiplayerdelen kørte rigtig godt, og det var helt naturligt at løbe rundt på banerne, nok fordi jeg tidligere har brugt så meget tid på dem.

Flere af de andre deltagere til eventen var tydeligvis inviteret fordi de i forvejen var store Halo-fans, hvilket betød, at undertegnede til at starte med ikke ligefrem lå i toppen af scoreboardet, men det lykkedes da af og til at snuppe en førsteplads. Under de forskellige kampe var der selvfølgelig også masser af sjov rivalisering, råben og skrigen, præcis som det hører sig til, når modstanderne sidder lige overfor dig. Det var absolut mit indtryk, at alle havde en rigtig hyggelig aften i selskab med det kommende Halo.

De fleste Xbox-fans, som har været med længe nok til at have spillet Halo: Combat Evolved og Halo 2, vil nok give mig ret i, at netop multiplayerdelen i disse to spil i høj grad har været med til at definere det, som Xboxen stod for og ikke mindst været med til at opbygge kernegruppen af spillere i de tidlige år på Xbox konsollerne. Jeg husker tydeligt hvor mange timer jeg brugte i det første Halo, hvor mine venner og jeg satte konsoller op i et lokalt netværk og spillede imod hinanden på baner som Battle Creek, Sidewinder, Blood Gulch og Wizard. Det hele fortsatte da Halo 2 udkom, og der blev det også muligt at spille imod hinanden over Xbox Live, her var det baner som Zanzibar, Beaver Creek og Midship, der var populære.

Selvom jeg virkelig hyggede mig, var det ikke helt uden mindre irritationsmomenter. Blandt andet tog det lidt tid at vænne mig til styringen, for selvom spillet er blevet opdateret rent grafisk, så er styringen og dermed også sammensætningen af, hvilke knapper man bruger til hvad, den samme som for 10 år siden. Det betyder, at jeg eksempelvis fik kastet en hel del håndgranater, når jeg egentlig - helt per automatik - forsøgte at zoome ind med mit våben. De fleste spil i dag har en controller-konfiguration, der ligger meget tæt på hinanden, og ellers har de ofte en mulighed for at ændre det, så det passer til den måde, man spiller på. Men styringen er altså en del anderledes i Halo, hvis man eksempelvis er vant til at spille Call of Duty eller Battlefield. Det er dog ikke værre end at jeg efter et stykke tid fik styr på det.

Efter gensynet med de gamle multiplayerbaner fra Halo Combat Evolved og Halo 2, så ser jeg virkelig frem til, at der forhåbentlig er en masse danskere, der igen skulle have lyst til at hoppe med på vognen og spille Halo online. Jeg havde i alle tilfælde nogle rigtigt sjove timer sammen med de andre deltagere til eventen, og jeg er sikker på, at jeg får mange flere i den nærmeste fremtid i selskab med Master Chief og alle jer andre.

Som jeg tidligere har skrevet andetsteds her på Xboxlife, har vi valgt at vente med at lægge vores anmeldelse af Halo: The Master Chief Collection op indtil online multiplayer rent faktisk er tilgængelig. Dette skyldes, at selvom gensynet med historiedelen i de fire spil er herligt, så er multiplayerdelen en ret stor del af Halo.
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide denne artikel..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her
Xbox Support